Olen ruvennut keräämään omalle tulevalle lapselleni lasten satukirjoja, joita olen itse pienenä lukenut. Nyt olen hukassa eräiden kirjojen nimien kanssa…

Kysytty

Olen ruvennut keräämään omalle tulevalle lapselleni lasten satukirjoja, joita olen itse pienenä lukenut. Nyt olen hukassa eräiden kirjojen nimien kanssa. Alkuperäinen kirjoittaja on englantilainen, ja sarjaan kuuluu kolme kirjaa. Yhdessä on vaaleanpunaiset reunat ja se kertoo ballerinatytön päivästä, toinen sini tai vihreäreunainen, jossa on kyse pikkupojan automatkasta (jossa poika oksentaa, sen muistan) ja kolmas sini tai vihreäreunainen, mutta kertomusta en muista. Voitteko millään auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä taitaa olla etsimäsi sarja:
Helen Oxenburyn kuvakirjasarjassa on kirjat Balettikoulussa, Autoajelulla (poika tosiaan oksentaa), Ravintolassa, Lääkärissä ja Leikkikoulussa. Tosin ainakin meidän kirjastossamme Balettikoulussa kirjan reunaväritys on vaaleansininen. Sarja on Minä itse -kirjat.