Olen pohtinut jo pidemmän aikaa yhden lasten kirja/ DVD -sarjan nimeä. Kyseinen sarja taisi käsitellä Itämerta ja siinä oli hahmoina avaruusoliomainen nainen,…

Kysytty

Olen pohtinut jo pidemmän aikaa yhden lasten kirja/ DVD -sarjan nimeä. Kyseinen sarja taisi käsitellä Itämerta ja siinä oli hahmoina avaruusoliomainen nainen, jolla oli (violettiin taipuva viininpunainen asu ja päässään sininen turbaanimainen päähine). Naisen lisäksi muita hahmoja olivat muistaakseni hylje, vihreä mustekala ja lokki, jolla oli puna-valkoinen lippalakki. Kyseiset hahmot matkustivat valkoisella sukellusveneellä tutkien merta ja sen oloja. DVD:n jaksojen lopussa oli usein myös pätkiä oikeasta merestä ja tietoa sen todellisesta tilanteesta. Tietäisikö joku kyseisen sarjan nimeä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sarjan nimi on Hydronautit. Hydronautteja on suomeksi olemassa ilmeisesti 4 dvd:tä: Meren maku, Tehtävä Etelänavalla, Jääretki ja Merihevoset.

Hydronauteista on ilmestynyt myös yksi kuvakirja, Hydronautit : meren äänet. Kovin paljon näitä kirjoja tai dvd-levyjä ei enää ole kirjastoissa jäljellä, mutta kaikkia löytyy sentään edes yksi jostain päin Suomea!

https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&lookfor=hydronautit&type=AllFields

Kavin ikärajahaun kautta löytyy myös lista kaikista televisiossa esitetyistä jaksoista lyhyine kuvauksineen:

https://luokittelu.kavi.fi/public.html#haku/18508//542bb4f525b88ee7ebb624a8