Olen ollut jo monta kuukautta ensimmäisellä varaussijalla Mari Jungstedtin kirjalle Tummempi taivas. Kuitenkin ainoalle kirjalle on 11 varausta. Miten tämä on…

Kysytty

Olen ollut jo monta kuukautta ensimmäisellä varaussijalla
Mari Jungstedtin kirjalle Tummempi taivas. Kuitenkin ainoalle kirjalle on 11 varausta. Miten tämä on mahdollista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tekemäsi varaus oli kohdistunut pokkaripainokseen, joita yleensä tilataan kokelmiin vähän niiden huonon kestävyyden vuoksi. Tästäkin kirjasta on sidottu, kovakantinen painos, jossa varausjonoa ei ole. Jos edellinen lainaaja ei palauta ainokaista pokkaria ajoissa, niin silloin varausjono jää ikävästi junnaamaan paikoilleen.

Jollei aivan ehdottomasti halua pokkaripainosta kirjasta, niin kannattaa aina verkkokirjastossa katsoa mitä painoksia kirjasta on ja onko niihin varauksia.

Neuvoisin sinua vaihtamaan varauksesi verkkokirjastossa sellaiseen painokseen, jossa ei ole varausjonoa.