Olen nähnyt takavuosina vanhan suomenkielisen kirjan, joka käsitteli muinaissuomalaisten pukeutumista. Kirja oli joko 1800-luvun lopulta tai 1900-luvun alusta…

Kysytty

Hei!

Olen nähnyt takavuosina vanhan suomenkielisen kirjan, joka käsitteli muinaissuomalaisten pukeutumista. Kirja oli joko 1800-luvun lopulta tai 1900-luvun alusta ja se sisälsi kuvitusta. Ilmeisen harvinainen teos tätä nykyä. En vaan enää löydä kirjan nimeä mistään. Voisitteko auttaa? Kiitoksia!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä saattaisi olla jokin seuraavista:
K. E. F. Ignatius, Suomalaisia kansanpukuja (Edlund, 1863) | http://urn.fi/URN:NBN:fi-fd2010-00003086
Hjalmar Appelgren-Kivalo, Suomalaisia pukuja myöhemmältä rautakaudelta. 1 (1907)
U. T. Sirelius, Suomen kansanpukujen historia (Suomalais-ugrilainen seura, 1915)
U. T. Sirelius, Kansanpuvut (Otava, 1921) [eripainos kirjasta Suomen kansanomaista kulttuuria. 2]

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitoksia, se oli juurikin tuo Appelgren-Kivalon kirja.