Olen nähnyt Hectorin kappaleen "Ake, Make, Pera ja mä" kappaleen sanoituksissa, että joko Jussi tai reksi huusi "Kommarit hirteen!" Kumpi näistä on yleisempi…

Kysytty

Olen nähnyt Hectorin kappaleen "Ake, Make, Pera ja mä" kappaleen sanoituksissa, että joko Jussi tai reksi huusi "Kommarit hirteen!"
Kumpi näistä on yleisempi ja miksi tästä on olemassa kaksi eri versiota?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisessä Hectorin kappaleen sanoituksissa näkyy tosiaan molempia, eli Jussia ja Reksiä huutamassa "Kommarit hirteen!". Se kumpi näistä on yleisempi on vaikea sanoa, mutta kappaleen alkuperäisessä äänityksessä vuonna 1974 ilmestyneellä Hectorock 1-levyllä huutaja on Jussi. Joten alunperin kappaleessa huutaja on Jussi.

Toisaalta vuoden 1991ilmestyneellä live-levyllä Hector: In Concert 1966-1991 - 25 years on tour, Hector laulaa "Reksi huutaa". Eli mies on itse käyttänyt niin Reksiä, kuin Jussia laulaessaan kappaletta. Mahdollista on, että kappaleen sanat ovat vuosien varrella eläneet ja muuttuneet huomaamatta tai sitten Hector on tarkoituksella muuttanut kyseisen lauseen. Se kumpi on yleisempi on aika vaikea selvittää. Alunperin huutaja oli kuitenkin Jussi.