Olen miettinyt runokirjan julkaisua joskus tulevaisuudessa. Olen vain miettinyt, ottaako mikään kustantamo vastaan teosta, jossa on runoja sekä englanniksi,…

Kysytty

Olen miettinyt runokirjan julkaisua joskus tulevaisuudessa. Olen vain miettinyt, ottaako mikään kustantamo vastaan teosta, jossa on runoja sekä englanniksi, että suomeksi?
Kirjoitan itse kummallakin kielellä.

Vastaus

Vastattu

Jos vilkaisee tunnetuimpien kustantajien verkkosivustoja (Tammi, Otava, Wsoy, Poesia), ei niissä missään aseteta tarjotuille käsikirjoituksille muita kriteereitä, kuin että tarjottu teos olisi toimiva, innostava kokonaisuus joka tempaa mukaansa. Eli kannattaa luoda oman näkemyksensä mukainen teos ja tarjota sitä. Jos kustantamo jakaa visiosi, voi puhelin jonain kauniina päivänä soida.