Olen lukuhaluttoman lukihäiriöisen 15-vuotiaan pojan äiti. Arvelin, että hänen pelastuksensa koulussa voisi olla äänitetyt kirjat. Miten minun pitäisi lähteä…

Kysytty

Olen lukuhaluttoman lukihäiriöisen 15-vuotiaan pojan äiti. Arvelin, että hänen pelastuksensa koulussa voisi olla äänitetyt kirjat. Miten minun pitäisi lähteä etsimään sopivaa kuunneltavaa hänen kanssaan Vaasan pääkirjastossa. Hänhän ei ole eläessään lukenut yhtään kirjaa, joten turha etsiä kirjailijan, aiheen tai minkään muunkaan perusteella.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teidän kannattaa tulla kirjastoon ja pyytää jotain henkilökunnasta valitsemaan kanssanne äänikirjoja, joita löytyy sekä aikuisten että nuorten puolelta. Suurin osa äänikirjoista on vielä c-kasetteina, mutta cd-levyille äänitettyjäkin kyllä löytyy (ovat kyllä aika paljon lainassa). Tämän ikäiset pojathan lukevat yleensä seikkailu-, jännitys- ja fantasiakirjoja, ja niitä löytyy myös äänikirjoina. Mikäli haluatte tutustua etukäteen valikoimaamme internetin kautta, voitte laittaa materiaaliksi äänikirja tai cd-äänikirja ja kieleksi suomi. Haun voi myös rajata koskemaan ainoastaan kaunokirjallisuutta. Osoite aineistohakuun on www.vaasa.fi/kirjasto, jonka jälkeen valitaan aineistohaku.