Olen lukenut kauan sitten, ehkä lähes 30 vuotta sitten jännittävän kirjan, joka käsitteli uskomattoman elinvoimaisia kasveja, jonkinlaista kasvien…

Kysytty

Olen lukenut kauan sitten, ehkä lähes 30 vuotta sitten jännittävän kirjan, joka käsitteli uskomattoman elinvoimaisia kasveja, jonkinlaista kasvien vallankumousta. Olen etsinyt sitä, mutta en löydä, enkä muista kirjan nimeä. Se voisi olla jotain tyyliin Triffidien kapina tai joka tapauksessa triffideistä oli kyse.

"Triffidit valtasivat mieleni"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muistat kyllä kirjan nimen aivan oikein. Valitettavasti John Wyndhamin kirjaa Triffidien kapina ei suomenkielisenä tosiaankaan näytä olevan HelMet-kirjastojen kokoelmissa, ja Kansalliskirjastossakin sitä on vain lukusalikappaleena. Sen sijaan Kuopion varastokirjastosta löytyy lainattava kappale, joten voit tehdä kirjasta kaukolainapyynnön.

Kaukopalvelulomake löytyy täältä:
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu/Kaukopalv…

Jos englanninkielinen alkuperäisversio käy, niin se on kyllä saatavissa HelMet-kirjastoistakin:
http://luettelo.helmet.fi/search~S9*fin?/tday+of+the+triffids/tday+of+t…