Olen lukenut, että 1. maailmansodassa oli aselepo jouluna 1914. Onkohan olemassa elokuvia, missä olisi kohtauksia tuosta joulusta?

Kysytty

Hei. Olen lukenut, että 1. maailmansodassa oli aselepo jouluna 1914. Onkohan olemassa elokuvia, missä olisi kohtauksia tuosta joulusta?

Vastaus

Vastattu

Kyseisiin tuntomerkkeihin sopii ainakin vuonna 2005 valmistunut elokuva "Päivä ilman sotaa" (Joyeux Noël), jonka aiheena on ensimmäisen maailmansodan aikana vuonna 1914 pidetty yhden päivän jouluaselepo.

Elokuvan tiedot Elonetissä.

Elokuvan tiedot IMDB-tietokannassa.

Kyseisen tapauksen pohjalta tehtyjä elokuvia, näytelmiä ja lauluja on listattu vuosikymmenien varrelta myös englanninkielisen Wikipedian artikkelissa.