Olen lapsena 90-luvulla ottanut kirjan sivusta kopion, koska kirjan hahmo oli kovin söpö. Tarina oli mukava ja lopussa menninkäinen löysi taiteellisuuden…

Kysytty

Hei,

Olen lapsena 90-luvulla ottanut kirjan sivusta kopion, koska kirjan hahmo oli kovin söpö. Tarina oli mukava ja lopussa menninkäinen löysi taiteellisuuden itsestään ja maalasi hännällään. Mikäköhän kirja mahtoi olla kyseessä? Liitän mukaan kuvan kopiosta.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja lienee Christina Hägerströmin kirjoittama ja Hans Hägerströmin kuvittama Tirpukka löytää häntänsä (Kirjapaja, 1983). Suomennos on Eila Jaatisen.

Kirjan takakannen teksti on seuraavanlainen:

"Peikkotyttö Tirpukka nyt suuttuu kerrassaan: / ei hännästäni ole hyötyä ollenkaan. / Se näyttääkin vain hassulta ja aina tiellä on, / kamalan pitkä, typerä ja ihan kelvoton."
"Saadakseen häntänsä tottelemaan Tirpukka kokeilee sekä hyviä neuvoja että ankaruutta. Mutta mikään ei auta. Eikä kukaan tunne hännän salaisuutta. Se täytyy Tirpukan itse löytää."

Tirpukka löytää häntänsä | Kirjasampo