Olen lapsena 80-luvulla lukenut kirjasarjaa, joka oli Viisikon tapainen, mutta sijoittui Suomeen. Muistan, että yhdessä kirjassa lapset löysivät Tsaarin…

Kysytty

Olen lapsena 80-luvulla lukenut kirjasarjaa, joka oli Viisikon tapainen, mutta sijoittui Suomeen. Muistan, että yhdessä kirjassa lapset löysivät Tsaarin aarteen tai jalokiviä. Eli kirjassa (tai kirjasarjassa) oli useampi lapsi päähenkilöinä. Valitettavasti mielikuvat on aika hataria, mutta toivottavasti löytyi näillä vajailla tiedoilla kirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä kirjasarja Neljä Leijonaa? Nimimerkki P.O. Järvinen on kirjoittanut kahdeksan Tammen julkaisemaa kirjaa vuosina 1981-1984. Sarjan neljännen osan nimi on Neljä Leijonaa ja tsaarin koru. Kaikki sarjan osat ovat saatavilla Kymenlaakson Kyyti-kirjastoista. https://kyyti.finna.fi/Search/Results?lookfor=P.+O.+J%C3%A4rvinen+nelj%C3%A4+leijonaa&type=AllFields&hiddenFilters%5B%5D=building%3A%220%2FKyyti%2F%22

Lasten ja nuorten kirjasarjoja voi etsiä teoksesta Lasten ja nuorten jatko- ja sarjakirjat. Kirjaan voi tutustua kirjastossa.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos! Tämä oli juuri se kirjasarja, jota etsin!