Olen lainannut lapsille kirjastosta kirjan Iloinen orkesteri. Nyt kuitenkin kuopuksemme 1 v. pääsi käsittelemään kirjaa liian kovakouraisesti ja kirjan…

Kysytty

Hei,
Olen lainannut lapsille kirjastosta kirjan Iloinen orkesteri. Nyt kuitenkin kuopuksemme 1 v. pääsi käsittelemään kirjaa liian kovakouraisesti ja kirjan sisukset irtosivat selkämyksestä. Eli sisäsivut repeytyivät yhtenä pakettina irti kansista. Voinko yrittää teipata ne kiinni, palauttaa tuollaisenaan vai ostanko uuden samanlaisen kirjan ja tuon sen kirjastoon (ja pidän itse rikkinäisen kirjan)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuulostaa siltä, että kirja on mahdollista korjata kirjastossa eli sen voi tuoda sellaisenaan kirjastoon. Kirjaa ei kannata palauttaa automaattiin vaan suoraan henkilökunnalle. Palautuksen yhteydessä voi kertoa, että kirja on rikki. Henkilökunta arvioi, onko se korjattavissa. En voi tässä siis sanoa viimeistä sanaa, koska kirja on nähtävä, jotta tietää, pitääkö se poistaa vai korjata. Mikäli kirja poistetaan, asiakas korvaa sen.