Olen lähdössä patikoimaan MontBlanckin ympäri. Olisi hyvä saada jokin kirja reitistä...vinkkejä...kuvia... Netissä jotain, maksullisia aineistoja kyllä löytyi…

Kysytty

Olen lähdössä patikoimaan MontBlanckin ympäri. Olisi hyvä saada jokin kirja reitistä...vinkkejä...kuvia...
Netissä jotain, maksullisia aineistoja kyllä löytyi.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan seudun kirjastoista ei valitettavasti löydy oppaita Mont Blancilla retkeilyyn. Joitain kirjoja on mahdollista tilata kaukolainaksi muista kirjastoista. Kaukolainan hinta muista Suomen kirjastoista on 8 € / kirja. Kirjastojen yhteisen hakupalvelun kautta löytyivät ainakin nämä:

  • Vandra i Alperna : Chamonix : 44 lätta och medelsvåra vandringar i området kring Chamonix-Mont Blanc, 2014
  • Tour of Mont Blanc, 2011
  • Mont Blanc walks, 2010
  • Tour de Mont Blanc : planning, places to stay, places to eat, 2008
  • The tour of Mont Blanc : [complete two-way trekking guide], 2007

Voit hakea teoksia kirjastojen yhteisessä Monihaku-palvelussa:
https://monihaku.kirjastot.fi/fi/
Kirjoita avainsanakenttään "Mont Blanc" ja valitse kaikki kirjastot. Hakutuloksesta pääset tarkastelemaan kirjojen tietoja tarkemmin. Hakunäytön oikeasta reunasta voit valita enemmän kirjastoja.

Ohjeet kaukolainan tilaamiseen löydät Vanamo-verkkokirjastosta:
https://www.vanamokirjastot.fi/kaukolainat

Nettikirjakaupoista löytyy sitten tosiaan ostettavia oppaita.