Olen kuullut laulettuna tämän: Jos leivon ääni ois kaunis mulla, niin sulle, kultain, mä laulaisin. Ja syämmes hellän niin laulelulla mä lemmen hehkumin…

Kysytty

Olen kuullut laulettuna tämän:
Jos leivon ääni ois kaunis mulla,
niin sulle, kultain, mä laulaisin.
Ja syämmes hellän niin laulelulla
mä lemmen hehkumin lumoisin
...toinen säkeistö....................

Olen tämä kuullut laulettuna, mutta nyt en löydä melodiaa mistään. Tätä nyt kysyn, käy nuotti tai nauhoite

Vastaus

Vastattu

Tämän Kaarlo Kramsun runon "Jos ois" ovat säveltäneet ainakin Jalmari Aalto, Tapani Länsiö ja Tarja Tuula Koskinen. Jalmari Aallon sävellys sisältyy hänen toimittamaansa nuottiin "Hopeavuosien lauluja. 1, 3-ääniselle sekakuorolle" (Suomen kirkkomusiikkiliitto, 1980). Tapani Länsiön sävellys sisältyy nuottiin Länsiö, Tapani: "4 Kramsua : laulusarja baritonille ja pianolle" (Sulasol, [2017]). Laulusarjasta on saatavana nuotti myös tenorille ja pianolle. Tarja Tuula Koskisen sävellys (kuorolle a cappella) sisältyy cd-levylle Peltrut: "Kesäilta" (Mils Musiikki, 1998, MILS 9872).

Finna-hakupalvelu:

https://finna.fi

Yleisradion Fono-tietokanta:

www.fono.fi