Olen kuullut, että Suomi on harvoja maita, missä on käytössä lehtitilausjärjestelmä. Missä muissa maissa tälläinen järjestelmä on käytössä? Eli lehtien…

Kysytty

Hei!

Olen kuullut, että Suomi on harvoja maita, missä on käytössä lehtitilausjärjestelmä. Missä muissa maissa tälläinen järjestelmä on käytössä? Eli lehtien tilaaminen koti-ovelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa tosiaan yli 90 prosenttia (94 prosenttia vuosina 2014-2015) aikakauslehdistä tilataan kotiin. Myös Ruotsissa kotiin tilattavien lehtien osuus on Suomen tapaan suuri: 92 prosenttia. Monissa maissa taas suurin osa lehdistä ostetaan irtonumeroina, mutta lehtien tilaaminen kotiin on kuitenkin mahdollista. Tällaisia maita Euroopassa ovat esimerkiksi Tanska, Espanja, Turkki, Italia ja Puola.

Euroopan maista ainakaan Kreikassa ei lehtien kotiin tilaaminen ole mahdollista.

Nämä tiedot ovat peräisin painotuotteiden, mainonnan tai verkkoviestinnän parissa työskentelevien ammattilehti Julkaisijasta:

http://www.julkaisija.fi/suomessa-yli-90-prosenttia-aikakauslehdista-ti…