Olen klassisen musiikin ystävä ja kuuntelen usein Yle Klassista. Eilen satuin kuulemaan mielenkiintoisen kappaleen ja nyt haluaisin kuulla sen uudelleen…

Kysytty

Olen klassisen musiikin ystävä ja kuuntelen usein Yle Klassista. Eilen satuin kuulemaan mielenkiintoisen kappaleen ja nyt haluaisin kuulla sen uudelleen. Olisiko jonkin kirjaston valikoimissa tätä kappaletta joko cd-levynä lainattavissa tai kuunneltavissa jonkin palvelun kautta?

Kyseinen teos on Felix Mendelssohnin yksinäytöksinen pieni ooppera Die Heimkehr aus der Fremde. Wikipediasta löytyvien tietojen mukaan teoksesta on tehty ainakin kaksi levytystä.

"A complete compact disc live recording of the opera is available on Hänssler Classic No. 98487, with Juliane Banse, Christian Gerhaher, the Gächinger Kantorei and the Stuttgart Radio Symphony Orchestra under Helmuth Rilling. Another complete recording is available on EMI from Electrola recordings, with Hanna Schwarz, Helen Donath, Peter Schreier, Dietrich Fischer-Dieskau, Benno Kusche and the Münchner Rundfunkorchester under Heinz Wallberg."

Vastaus

Vastattu

Felix Mendelssohnin yksinäytöksinen ooppera Die Heimkehr aus der Fremde (op. 89, 1829) on kuunneltavissa Naxos-pavelussa. Oopperasta ovat palvelussa mainitsemasi kaksi levytystä.

Voit kuunnella äänitteitä Naxos-palvelussa Helmet-kirjastokortin numerolla.

https://helsinkilib.naxosmusiclibrary.com/login/library/card

https://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Musiikki

CD-tallennetta ei Die Heimkehr aus der Fremde –oopperasta koknaisuudessaa ei Helmet-kirjastojen kokoelmissa ole.