Olen kirjoittamassa artikkelia keskiaikaisesta kauppiastalosta. Onko tiedossa mitää hyvää lähdettä asiasta.

Kysytty

Olen kirjoittamassa artikkelia keskiaikaisesta kauppiastalosta.
Onko tiedossa mitää hyvää lähdettä asiasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Origo, Iris: Köpmannen från Prato on hyvä ja tasokas kuvaus 1300-luvun kauppiaan elämästä ja kauppiastalon toiminnasta.

Kallioinen, Mika: Kauppias, kaupunki, kruunu : Turun porvariyhteisö ja talouden organisaatio varhaiskeskiajalta 1570-luvulle. 2000 (väitöskirja)
Life in Hanseatic Turku. 2004 (näyttelyluettelo)
Vendelin, Toomas: Tallinna, keskiaikainen kauppakaupunki. 2005

Kirjaston asiakastyöasemilla on käytettävissä EEBO tietokanta, josta voi hakea alkuperäistekstejä ja kuvia keskiajan Englannista.