Olen kiinnostunut Suomen presidenttien puolisoiden kirjoittamista teoksista.

Kysytty

Olen kiinnostunut Suomen presidenttien puolisoiden kirjoittamista teoksista, erityisesti kaunokirjallisuus, elämänkerrat, runous, tietokirjallisuus. Onko olemassa koottua listaa näistä?

Vastaus

Vastattu

Valmista listaa tai antologiaa ei tunnu olevan.

Onneksi Wikipedia auttaa. Haulla suomen presidenttien puolisot löytyy linkkilista Ellen Svihufvudista Jenni Haukioon. Jokaisen kohdalla on linkki elämakerta tietoihin, joissa mukana on myös tiedot kirjallisesta tuotannosta.  Linkki Wikipediaan

Tarkemmat tiedot teoksista löytyvät kätevästi Finna-haulla. Hakusanan etunimi sukunimi ja rajaus tekijään esim. Ester Ståhlberg. Linkki hakutulokseen

Jenni Haukion uusimpaa kirjaa on ainakin pääkaupunkiseudulla pitkät jonot.