Olen kiinnostunut suomalaisjuurisen amerikkalaisen tenori Kurt Alakulpin esityksistä vv. 2917-2018. Netistä löytyy heikosti tietoa - esiintyikö hän vielä…

Kysytty

Olen kiinnostunut suomalaisjuurisen amerikkalaisen tenori Kurt Alakulpin esityksistä vv. 2917-2018.
Netistä löytyy heikosti tietoa - esiintyikö hän vielä silloin itse, vai oliko jo siirtynyt täysin Juillardin opettajaksi?
Kurt Alakulpin isoisä oli suomalainen upseeri, joka muutti USA:n ja työskenteli pitkään sikäläisissä asevoimissa upseerina. Kurtin isä Vesa Alakulppi oli amerikkalainen upseeri, joka kaatui Vietnamissa.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Aivan sataprosenttisesti oikeata vastausta tähän kysymykseen en taida kyetä antamaan. Mutta tutkailun perusteella näyttää siltä, että vuosina 2017-2018 Kurt Alakulppi toimi ainoastaan opettajana Juilliard Schoolissa New Yorkissa jota pidetään yhtenä maailman parhaista oppilaitoksista musiikin ja näyttelijäntyön saralla.

Alakulppi on pitänyt vuodesta 2002 alkaen yksityistä äänenkäyttö-/laulustudiota New Yorkissa. Vuonna 2017 hän liittyi Juilliard's Evening Divisioniin opettamaan äänenkäyttöä/laulua. Vuonna 2018 hänet palkattiin opettamaan NYU's Classical Vocal Intensiveen, hän toimi ammatinharjoittajana Juilliard Unveiled-tapahtumassa ja hänet esiteltiin National Association of Teacher's of Singing-konferenssissa. Koronan vuoksi Alakulpin opetusrepertuaariin ovat kuuluneet myös verkkokurssit perinteisen opettamisen lisäksi maaliskuusta 2020 lähtien. Tämä tarkoittaa sitä, että hänellä on oppilaita ympäri maailman.

Kuten alkuun totesin, aivan varmaa vastausta en voi antaa. Mutta näyttää siltä, että hän oli noina vuosina niin kiireinen ettei ehtinyt enää esiintyä. Nykyisin hän keskittyykin opettamaan uusia lahjakkuuksia 30-vuotisen uran jälkeen.

https://www.kurtalakulppivocalstudio.com/bio

1 ääntä

Kommentit

Hieno vastaus, kiitos!