Olen kiinnostunut käymään läpi Punalippu/Carelia -lehdet 2-11/1990. Onkohan teillä lainattavissa tai luettavissa noita?

Kysytty

Hei.
Olen kiinnostunut käymään läpi Punalippu/Carelia -lehdet 2-11/1990.
Onkohan teillä lainattavissa tai luettavissa noita?

Vastaus

Vastattu

Jyväskylän kaupunginkirjastossa ei ole noin vanhoja Punalippu/Carelia -lehtiä.

Jyväskylän yliopiston kirjastossa lehteä on saatavilla lukusalilainaan vuodelta 1990 ainakin numerot 7-11, vuosilta 1973-1990 lehdestä on hajanumeroita. Yliopiston kirjastosta kysymällä selviää, ovatko kaikki tarvitsemasi numerot kirjastossa.

Lehden kohdalla on maininta, että kirjautumalla korkeakoulujen HAKA-tunnuksin digi.kansalliskirjasto.fi-palveluun käytettävissä ovat vuosien 1940-2018 digitoidut numerot

0 ääntä

Kommentit

Minulla on vuosikerta 1990 ja monta muutakin, mutta juri 90-sarjasta puuttuu numerot 5 ja 6. Erään toisen vuoden numeroista puuttuu puolet, joten en ole ihan varma asiasta, mutta veikkaan, että 5-6/90 julkaisuista toinen saattaa olla se inkeriläisnumero, joka takavarikoitiin valmiiksi painettuna ennen kuin sitä ehdittiin jakaa kuin muutama, joten sitä ei varmaan Suomessa ole yhtään. Saattaa olla että silloin takavarikoitiin toinenkin numero, samankaltaisesta syystä, mutta en muista mikä sen aihe mahtoi olla. Jos löydät nuo numerot, niin kerro!