Olen käyttänyt PressReaderia aikakausilehtien lukemiseen ja kirjautunut sinne Helmet-kirjastokortilla. Ennen lehden latautumista on ruudulle tullut viesti,…

Kysytty

Hei, olen käyttänyt PressReaderia aikakausilehtien lukemiseen ja kirjautunut sinne Helmet-kirjastokortilla. Ennen lehden latautumista on ruudulle tullut viesti, että tämän palvelun tarjoaa kirjastosi. Nyt kuitenkin PressReader ei hyväksy enää kirjautumista, mutta lehtiä sieltä voi ladata entiseen malliin. Ja ruudulle tulee viesti, että hyvä valinta, lataa niin monta lehteä kuin haluat ennen lentoasi. Teenkö jotakin väärin? Ymmärtääkseni lukemiani lehtiä ei myöskään veloiteta mistään.

Vastaus

Vastattu

Kysymyksesi on mielenkiintoinen ja olen pohtinut sitä e-aineistovastaavan kanssa. Varmaa on se, että sinulta ei peritä mitään maksuja ja että teet aivan oikein. Et kertonut viestissäsi, missä olet kirjautunut palveluun. Yleensähän on niin, että PressPreader ei pyydä kirjautumista jos käytät sitä kirjastossa. Joskus kirjautumista ei kysytä myöskään kirjastossa käynnin jälkeen. Jos haluat, että pohdimme asiaa tarkemmin, lähetä uusi viesti ja kuvaa tarkemmin tilanne, jossa olet palvelua käyttänyt. Toisaalta asia ei ole vaarallinen. Jos et muuten voi käyttää palvelua, voit aina kirjautua kirjastokortilla.