Olen kadottanut lainassa olevan levyni enkä löydä sitä millään. Onko minun mahdollista korvata kadottamani levy ostamalla uusi tilalle vai miten minun tulisi…

Kysytty

Olen kadottanut lainassa olevan levyni enkä löydä sitä millään. Onko minun mahdollista korvata kadottamani levy ostamalla uusi tilalle vai miten minun tulisi toimia? Levystä on kertynyt sievoiset myöhästymismaksut, mutta olen kamalan ujo ja tunnen hirveää syyllisyyttä. En uskalla soittaa kirjaston työntekijöille tai kertoa heille paikan päällä. ;_;

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Voit korvata kadottamasi äänilevyn joko tuomalla uuden levyn kadottamasi tilalle tai maksamalla kirjaston ilmoittaman korvaushinnan. Videolevyt voi tekijänoikeussyistä korvata ainoastaan rahalla.Sinun kannattaa uusia lainasi, ettei sinulle kerry sakkojen lisäksi laskutusmaksuja.Jo kertyneet myöhästymismaksut joudut valitettavasti maksamaan, mutta Jyväskylän kaupunginkirjaston yksittäisen lainan maksimisakko ei kasva 3 euroa suuremmaksi.
Älä turhaan arastele yhteydenottoa, sillä kirjaston levyjä katoaa ja häviää koko ajan ja korvausasioiden hoito on meille jokapäiväistä hommaa. Erehtyminen on inhimillistä tiskin molemmin puolin:).