Olen joskus lukenut romaanin, jossa kerrotaan täydellisen kirjasimen keksimisestä. Kyseisellä fontilla kirjoitettu kirja oli jollain lailla vaikuttava…

Kysytty

Olen joskus lukenut romaanin, jossa kerrotaan täydellisen kirjasimen keksimisestä. Kyseisellä fontilla kirjoitettu kirja oli jollain lailla vaikuttava. Kirjassani oli muistaakseni isä ja tytär, isä työskenteli jotenkin kirjasimien parissa. Olisiko ollut kirjojen latoja tai jotain vastaavaa. Mikähän kirja voisi olla kyseessä? Käännösromaani.

Vastaus

Vastattu

En onnistunut löytämään antamillasi tiedoilla mitään sopivan kuuloista teosta, vaikka haeskelin erilaisilla asiasanoilla. Välitin siis kysymyksesi edelleen, valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle, jos joku kollega jossakin päin Suomea muistaisi etsimäsi teoksen. Ilmoitamme heti jos vain saamme sieltä vastauksen! Vai tietäisiköhän joku palvelumme seuraajista?