Olen joskus lukenut kirjan, joka kertoi Carlo Levin karkotuksesta italiassa. Mikähän se kirja oli ja vieläkö sen jostain saisi luettavaksi.

Kysytty

Olen joskus lukenut kirjan, joka kertoi Carlo Levin karkotuksesta italiassa. Mikähän se kirja oli ja vieläkö sen jostain saisi luettavaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Carlo Levin vuonna 1945 ilmestynyt omaelämäkerrallinen romaani Jumalan selän takana (Christo si è fermato a Eboli, suom. Helka Hiisko, 1956)

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_275

Näyttää siltä, että oman verkkokirjastosi kokoelmissa teosta ei ole, mutta voit tilata sen kaukolainaan oman kirjastosi kautta.