Olen jo kauan yrittänyt jäljittää netistä kappaletta, josta en muista kuin muutaman rivin. Muistelen, että sen olisi laulanut Eino Grön, mutta varma en voi…

Kysytty

Hei!
Olen jo kauan yrittänyt jäljittää netistä kappaletta, josta en muista kuin muutaman rivin. Muistelen, että sen olisi laulanut Eino Grön, mutta varma en voi olla. Muistan laulusta vain ns. B-osan sävelen ja muutaman säkeen, A-osasta en muista edes säveltä. Muistamani rivit menevät: "...ja pimeys peittää maiseman ja saapunut on syys, ja pimeys peittää maiseman ja mieleni ikävyys." Toisesta säkeistöstä: "...et rakkauden kukkasta, sinä tyttö minulta saa, et rakkauden kukkasta, se maahan putoaa." Muistelisin, että laulu on tango ja että olisin kuullut sen jo 80-luvulla.
Kiitos, jos tämä löytäisitte!!

Vastaus

Vastattu

Tämä on Kaj Chydeniuksen P. Mustapään runoon säveltämä tango Kyläkahvilan edessä. Eino Grön on laulanut tämän mm. Yleiradion äänitteenä ja Scandian levyllä Bandoneon 1987. Lisäksi Kyläkahvilan edessä on levyttänyt ainakin Reijo Taipale 1986 , Olavi Nyrhiä 1999 ja uusimpana Tuukka Leppänen 2011. Myös YouTubesta löytyy monta versiota.