Olen järjestämässä riemuylioppilasjuhlaa. Mistä löytäisin vuonna 1975 Laanilan Lukiosta (Oulussa) ylioppilaaksi kirjoittaneet?

Kysytty

Hei, olen järjestämässä riemuylioppilasjuhlaa. Mistä löytäisin vuonna 1975 Laanilan Lukiosta (Oulussa) ylioppilaaksi kirjoittaneet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttää siltä, että Laanilan lukiosta ei ole julkaistu mitään matrikkelia tai historiikkia, myöskään tietoja koulun arkistoista vuoden 1975 osalta ei löytynyt verkosta. Spes Patriae -kirjassa on vain pieni osa ylioppilaaksi kirjoittaneista.

Suosittelen ottamaan yhteyttä suoraan Laanilan lukioon ja kysymään heiltä, onko vanhoja oppilasluetteloja olemassa. https://www.ouka.fi/laanilan-lukio/yhteystiedot?accordion=accordion-7276

Toinen vaihtoehto on etsiä sanomalehdistä tietoja uusista ylioppilaista. Tietoja on todennäköisesti julkaistu joko toukokuussa tai kesäkuun alussa. Esimerkiksi Kalevaa ei ole digitoitu vuodelta 1975, joten helpoin tapa päästä selaamaan lehtiä on mikrofilmillä Turun yliopiston kirjastossa.