Olen ilmeisesti Helsingin kaupungkinkirjaston "mustalla listalla" nuoruudessani tehtyjen kirjalainojen palauttamatta jättämisestä.. Tiedustelisinkin kuinka…

Kysytty

Olen ilmeisesti Helsingin kaupungkinkirjaston "mustalla listalla" nuoruudessani tehtyjen kirjalainojen palauttamatta jättämisestä.. Tiedustelisinkin kuinka voin selvittää lainoista aiheutuneet korvaukset, ja onko minulla mahdollisuus vielä saada kirjastokorttia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelen, että käyt lähikirjastossasi selvittämässä asian.

Jos olet palauttanut lainaamasi aineistoa, saat lainausoikeutesi takaisin heti kun olet maksanut velkasi kirjastoon.

Jos sinulla on vielä palauttamatta jäännyttä aineistoa, asia on saatanut mennä perintään. Aineiston korvaamisesta ja perinnästä voit lukea täältä:
http://www.lib.hel.fi/page.asp?_item_id=1709

Jos kirjastokorttisi on hävinnyt saat uuden, siitä veloitetaan 3€.