Olen hyvä selvittämään asioita/ virastoasiat luonnistuu/ enkä pelkää kohdata vieraita ihmisiä mutta tästä huolimatta Pääkaupunkiseudun kirjasto-Helmetin…

Kysytty

Olen hyvä selvittämään asioita/ virastoasiat luonnistuu/ enkä pelkää kohdata vieraita ihmisiä mutta tästä huolimatta Pääkaupunkiseudun kirjasto-Helmetin sivuilta en löytänyt Arabian, Hindin, Kiinan tai Venäjän kielen oppimisen tueksi Kielikahvilatoimintaa.

Olen opiskellut Appissa ja selainversiolla Duolingon kautta ko. mkieliä. Tällä viikollla Mulle sanottiin hyvin perustellen että mun pitäisi hakeutua seuraan jossa näitä kieliä pääsee käyttämään käytännössä.

Mistä voisin löytää Face-to-Face porukan jossa voisin vapaaehtoistyö -pohjalta harjoittaa ko. kieliä ja samalla antaa osaamistani ko. yhteisön kävijöiden hyväksi? Se voisi tapahtua välillä 8-20 ja olla ABCD-vyöhykkeellä HSL-julkisilla liikkuen.

Vastaus

Vastattu

Jotta kirjastossa voitaisiin järjestää ko. kielten kielikahvilatoimintaa, pitäisi löytää kyseistä kieltä osaavat vapaaehtoiset vetäjiä toimintaan.

Oletko ollut yhteydessä esim. SPR:n vapaaehtoistoimintaan? Monissa suomenkielen kielikahviloissa varmasti käy harjoittelemiesi kielten puhujia. Voisit auttaa heitä suomenkielen oppimisessa ja samalla saat harjoitella omaa kielitaitoasi.

Muita mahdollisuuksia opiskelemiesi kielten puhujien löytämiseen voisivat esimerkiksi tarjota