Olen Helmet-lukuhaasteen osallistuja enkä käy usein kirjastossa. Voisitteko suositella minulle kirjaa haastekohtaan 50! En halua lukea synkkää kirjaa, en…

Kysytty

Hei,

Olen Helmet-lukuhaasteen osallistuja enkä käy usein kirjastossa. Voisitteko suositella minulle kirjaa haastekohtaan 50!

En halua lukea synkkää kirjaa, en kidutuksesta tms. Vieraat maat kiinnostavat, samoin hyvä huumori. Dekkareita luen, mutta en pidä kaavasta rikos-poliisi tutkii-selviää. Dekkareissa minua kiinnostaa pakeneminen, ja yleensäkin identiteetin vaihtaminen ja todistajansuojeluohjelmassa eläminen.

Pidän kyllä syvällisestä pohdinnastakin.

Voikohan näillä perustein löytää minulle luettavaa?

Yst. terveisin

Vastaus

Vastattu

Esimerkiksi David Casarettin Kuolema Kukko-onnen majatalossa (Thaimaa) sekä Tarquin Hallin Vish Puri -kirjat (Intia) ovat kevyitä, eksoottiseen paikkaan sijoittuvia dekkareita. Jax Millerin jännärissä Vettä sakeampaa päähenkilö on todistajansuojeluohjelmassa. Carlos Ruiz Zafonin Taivasten vanki -kirjassa on psykologista jännitystä, vankilapako ja identiteetinmuutos. Löytyisikö näistä sopivaa luettavaa?