Olen etsinyt Lauri Pohjanpään runoa, joka kuvaa, kuinka Pan kyyristyneenä kirkon portaille ulko-ovea vasten kuuntelee kirkon sisältä kuuluvaa urkumusiikkia ja…

Kysytty

Olen etsinyt Lauri Pohjanpään runoa, joka kuvaa, kuinka Pan kyyristyneenä kirkon portaille ulko-ovea vasten kuuntelee kirkon sisältä kuuluvaa urkumusiikkia ja virrenveisuuta. Mistä löydän runon?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaan Oiva Paloheimon runo Pan kuuntelee virttä. Runo löytyy julkaisusta Oiva Paloheimo: Runot (WSOY, 1955), uudemmat painokset Runot (WSOY, 1981 sekä 2010).
Runot (1955 vuoden painos) löytyy Luumäen pääkirjastosta sekä Kangasvarren kirjastosta.