Olen asunut pois Suomesta yli 20 vuotta, eika minulla ole perhetta Suomessa. Onko mitaan mahdollisuutta saada jonkinlainen paasy lukemaan suomalaisia kirjoja…

Kysytty

Hei

Olen asunut pois Suomesta yli 20 vuotta, eika minulla ole perhetta Suomessa. Onko mitaan mahdollisuutta saada jonkinlainen paasy lukemaan suomalaisia kirjoja netin kautta?

Vastaus

Vastattu

Hei

Oletan, että haluat päästä lukemaan kirjaston kautta? Jos voit maksaa vähän löytyy maksullisia äänikirja- ja kirjapalveluita.

Suomalaisisissa kirjastoissa tarkistamme henkilöllisyyden kirjastokorttia tehdessä. Ilman korttia et pääse e-aineistoihin.

Helle-kirjastoissa on e-asiakkuus nyt koronan aikaan. E-asiakkuuden saat soittamalla tai lähettämällä turvallisen sähköpostin tietojesi kanssa. Tarvitsemme henkilötunnuksen, osoitteen, sähköpostiosotteen, puhelinnumeron ja toivomasi PIN-koodin (neljä numeroa). Saat sitten kirjastokortin numeron ja voit käyttää e-palveluita. Katso täältä mitä e-palveluita Helle-kirjastot tarjoavat: https://helle.finna.fi/Content/e-aineisto. Saman linkin kautta löydät myös kirjastojen yhteystiedot.