Olen 5v lapseni kanssa lukenut 1.-5. Musse ja Helium kirjat. Nyt etsin seuraavaa kurjaa/kirjasarjaan luettavaksi, mutta en ole löytönyt sopivaa. Harry Potter…

Kysytty

Hei!
Olen 5v lapseni kanssa lukenut 1.-5. Musse ja Helium kirjat. Nyt etsin seuraavaa kurjaa/kirjasarjaan luettavaksi, mutta en ole löytönyt sopivaa. Harry Potter tuntuu vielä hieman liian jännittävältä. Osaisiko kirjastonhoitajat suositella?
Kiitos neuvosta ja vaivannäöstä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tässä joitain vaihtoehtoja. Ei ihan samanlaisia kuin tuo lukemanne sarja, mutta eläinhahmoja, seikkailua ja fantasiaa kuitenkin.

Grahn, Petronella: Pomenia- sarja

Haig, Matt: Hiiri nimeltä Miika

Hirvonen, Elina: Julia ja pehmoeläinten maailmanneuvosto

Jäntti, Riikka: Nokikätkön ritarit ja kuuhiisi + muut Vaahteratuvan väki -kirjat

Kokko, Mari: Huima retki talviyössä: Mörön ja Sopulin seikkailut. Kirja on vasta ilmestynyt, eikä ole vielä kirjastoissa, mutta varauksia voi jo tehdä.

Kuhlman, Torben: Armstrong, erään hiiren kuuseikkailu

                             Edison, kadonneen hiiriaarteen arvoitus

Lybeck, Sebastian: Latte-siili- kirjat

Montefiore, Santa: Lontoon kuninkaalliset kanit- sarja

Pennanen, Lea: Piilomaan pikkuaasi

                          Me Leijonat

Schmachtl, Andreas: Piilolaakson Pöntinen- kirjat