Olen 47-vuotias syntyperäinen Suomen kansalainen ja suorittanut asevelvollisuuteni. Olisin kiinnostunut tietämään, voinko jollain tavoin osallistua Virossa…

Kysytty

Olen 47-vuotias syntyperäinen Suomen kansalainen ja suorittanut asevelvollisuuteni. Olisin kiinnostunut tietämään, voinko jollain tavoin osallistua Virossa toimivan Kaitseliit-maanpuolustusjärjestön toimintaan? Siis esimerkiksi harjoituksiin tai koulutustapahtumiin? Olen lukenut jostain, että suomalaisiakin on ollut Kaitseliitin toiminnassa mukana. Viron kielen taitoni ei kuitenkaan ole mitenkään hyvä. Suomessa olen aktiivinen reserviläinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiasta kannattaa tiedustella suoraan Puolustusvoimista omasta aluetoimistostasi, joka hoitaa reserviläisasioita. Yhteystiedot löytyvät esimerkiksi internet-osoitteesta www.puolustusvoimat.fi -> Yhteystiedot -> Maavoimien aluetoimistot.

Lisäys 29.8.:
Puolustusvoimien kautta ei voi hakea Kaitseliittin toimintaan, mutta muun muassa Reserviupseeriliitto ja Reserviläisliitto ovat olleet aktiivisia toiminnassaan Viron Kaitseliittin kanssa. Kääntymistä heidän puoleensa suositellaan.