Olemme etsimässä tietoja Vermaan kartanon historiasta (Vermas, Vermasjärven rannalla). Aikanaan tämä ollut Borg-suvun, sukulaistemme omistuksessa. Sijanti on…

Kysytty

Hei,

Olemme etsimässä tietoja Vermaan kartanon historiasta (Vermas, Vermasjärven rannalla). Aikanaan tämä ollut Borg-suvun, sukulaistemme omistuksessa. Sijanti on käsittääksemme Virrat.

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Vermaan kartanosta ja Virtain Borg-suvusta löytyy tietoa seuraavasta teoksesta:

Vanhan-Ruoveden historia. 3, 1, Virrat 1860-luvulta 1970-luvulle (teos on lainattavissa Lahden pääkirjaston varastosta)

Vermaksen rakennushistoriaa on kuvattu lyhyesti seuraavassa verkkojulkaisussa raku_27052016.pdf (pirkanmaa.fi)

0 ääntä

Kommentit

Anton Ludvig Borg oli vähän aikaa maakauppias ja Alaketuri-nimisen tilan omistaja Kauhajoella. Borgin vaimo Mathilda (o.s. Forsman) oli naapuritalon Kaarlelan omistajan Johan Frösénin vaimo. Olen kerännyt hieman tietoa mm. tästä jaksosta.