Nyt tuli kiperä tilanne kun mistään ei löydy tietoa tai kuvaa mikä tämä on ja missä sitä on käytetty.

Kysytty

Nyt tuli kiperä tilanne kun mistään ei löydy tietoa tai kuvaa mikä tämä on ja missä sitä on käytetty.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaista merkkiä ei valitettavasti löytynyt puolustusvoimallisia arvo-, kurssi-, suoritus- ja asevelimerkkejä käsittelevästä kirjallisuudesta.

Merkki saattaakin olla ollut jonkin siviiliyhteisön käytössä.

Kirjallisuutta:

  • Allonen, M., Nykänen, J., & Sjögren, J. (2021). Jatkosodan asevelimerkit. Docendo.
  • Allonen, M., & Nykänen, J. (2015). Talvisodan asevelimerkit. Docendo.
  • Kaipainen, L. (1995). Vapaa Suomi: Suojeluskunta- ja lottamerkit kertovat. Kustannusosakeyhtiö Ajatus.
  • Mäkitalo, J. (1995). Puolustusvoimien kurssi- ja suoritusmerkit. [kustantaja tuntematon].
  • Tiainen, J. (2010). Suomen kunniamerkit: The orders, decorations and medals of Finland. Apali.