Nyt on hukassa lastenkirja, jossa poika meni sadetta pakoon kirjastoon ja siellä joutui jonkinlaiseen seikkailuun kirjojen kanssa. Muistaakseni oli joku…

Kysytty

Nyt on hukassa lastenkirja, jossa poika meni sadetta pakoon kirjastoon ja siellä joutui jonkinlaiseen seikkailuun kirjojen kanssa. Muistaakseni oli joku merirosvokirja ainakin.( joka taisi näyttääkin meririsvolta)
Luin tätä kirjaa pojalle joskus 2000 luvun alussa. Haluaisin löytää jostain tämän kirjan, että vieläkö se on yhtä kiehtova.

Vastaus

Vastattu

David Kirschnerin kirjassa Sivujen valtias on hyvin samantapainen juonikuvio. Pelokas Richard-poika pakenee myrskyä kirjastoon ja kohtaa siellä Pagemasterin, Sivujen valtiaan. Hän joutuu mukaan seikkailuun, jossa kirjat ja niiden henkilöt muuttuvat eläviksi.

Olisikohan kyseessä siis tämä Tammen vuonna 1995 kustantama teos? Se perustuu elokuvan Riku Kirjamaassa (The Pagemaster) käsikirjoitukseen.

https://www.risingshadow.fi/library/book/3574-the-pagemaster--sivujen-v…

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au4eaf963a-80e8-42e2-a789-e…