Nuorena teininä n. 35 v. sitten laulettiin lauluvihkosta sellaista laulua kuin: "Samaan tuttuun paikkaan, kesäkaupunkiin palaat vielä joskus, niinhän sovittiin…

Kysytty

Hei, nuorena teininä n. 35 v. sitten laulettiin lauluvihkosta sellaista laulua kuin:

"Samaan tuttuun paikkaan, kesäkaupunkiin
palaat vielä joskus, niinhän sovittiin,
me sadan rahtilaivan näimme lähtevän
puhuimme rakkaudesta, toiveista elämän.

Pieni idealisti, silloin kun valvottiin,
rappukäytävissä yhdessä kuljettiin ---

Silloin minulle laulun laadit, ja se laulu oli rakkauslaulu
esitit sen mulle rohkeena poikana
hiekkaisella huuliharpulla
sen katu hiljainen kuuli
auringosta lämpimälle hiekalle nukuttiin.

---

nyt on vain autio uimaranta sisälläin ""

Eli ei oikein muista tästä kuin pätkiä ja haluaisin lauleskellä tätä uudestaan. Joku nuori naislaulaja hän on silloin ollut. On jo vuosi(kymmeniä) harmittanut kun en sitä löydä enkä muista.

Olen yrittänyt googlella hakea, mutta ei ainakaan alulla ole löytyny.

Laulua laulettiin teatterileireillä ja silloisilla Narrin näytelmäkerhon tilaisuuksissa jos en pahasti väärin muista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi laulu on Anneli Saariston laulama Löysin kesän. Laulun sanat ja sävel ovat Ossi Paasosen ja Jukka Alihangan. Laulu löytyy levyltä Nimeni on ilotuska (1979. Äänite on LP-levynä myös Helmet-kirjastossa. http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1133606__Sl%C3%B6ysin%20ke…

Kaunis laulu, joka on jäänyt myös vastaajan mieleen.