Nuorena luin kirjan, jonka nimen haluaisin tietää. Tämän siitä muistan: - nuorten kirja - päähenkilönä poika, joka on hyvin nuorena viety oikealta perheeltään…

Kysytty

Nuorena luin kirjan, jonka nimen haluaisin tietää. Tämän siitä muistan:
- nuorten kirja
- päähenkilönä poika, joka on hyvin nuorena viety oikealta perheeltään ja sijoitettu uuteen perheeseen
- kidnappauksen motiivi perintö
- uusi perhe kohtelee poikaa huonosti ja myy/antaa hänet kiertävälle viihdyttäjälle. Tästä kirja alkaa.
- historiallinen, todennäköisesti 1800-luvulle sijoittuva
- viihdyttäjä kohtelee hyvin, mutta sairastuu ja kuolee
- pojalle jää yksi viihdyttäjän koirista (valkoinen)
- monien käänteiden jälkeen pääsee oikean perheensä luokse. Ainakin äiti elossa.
- mm. jossakin välissä sijoitettu valeperheeseen
- syypää setä?
- liikutaan Englannissa ja mahdollisesti myös mannermaalla

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä

TEKIJÄ    Malot, Hector, kirjoittaja
TEOS    Koditon / Hector Malot ; .. suom. Teuvo Pakkala
PAINOS    4. korjattu painos 1967. -5. painos 1975.
Julkaisutiedot    Helsinki : Otava, 1967
ULKOASU    340 sivua

Kirjasta on moniaita painoksia.