Noin viisikymmentä vuotta sitten ihastuin runoon, joka alkaa näin: ”Kolme on minulla mielihalua: opettaa lapset oppimaan ja Kun kukaan ei näe, kulkea yöseen…

Kysytty

Hei! Noin viisikymmentä vuotta sitten ihastuin runoon, joka alkaa näin:
”Kolme on minulla mielihalua: opettaa lapset oppimaan ja
Kun kukaan ei näe, kulkea yöseen metsän halki, taskussa pullo, kasvoilla kuu,
Maata selälläni mesiheinien seassa ja sammua niiden tuoksuun”
Sitten loppua en muista varmasti. Runoilijan nimeäkään en juuri nyt muista.
Löytyykö tämä jostain runokirjasta?

Vastaus

Vastattu

Emme valitettavasti löytäneet runoa. Olemme etsineet tätä runoa ennenkin yhtä huonolla menestyksellä. Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa sen?