Nimeä lastenkirja, jossa olisi mukana Kaisa-niminen henkilö. 6-vuotias Kaisa ilahtuisi, jos hänenkin nimi joskus löytyisi kirjasta eikä vain veljen ja serkun.

Kysytty

Nimeä lastenkirja, jossa olisi mukana Kaisa-niminen henkilö. 6-vuotias Kaisa ilahtuisi, jos hänenkin nimi joskus löytyisi kirjasta eikä vain veljen ja serkun.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aluksi suosittelisin Tapani Baggen kolmiosaista Kaisa-sarjaa. Kirjat ovat helppolukuisia. Kirjoista on julkaistu myös yhteisnide. Kirjoissa reipas Kaisa-tyttö elää isänsä kanssa kahdestaan, mutta hänellä on ystäviä, joiden kanssa voi puuhata monenlaista.  Kirjat ovat ilmestyneet alunperin 200-luvun alussa. Yhteisnide on vuodelta 2014.
Helmet-viite :
https://helmet.finna.fi/Record/helmet.2155521?sid=4774718798

Kirjastotätinä suosittelisin mielelläni myös kuvakirjaa Kirjasto-Kaisa . Tämä on käännöskirja, joka kertoo ahkerasta lukijasta. Kirjan teksti on Gillian Shields, kuvitus Francesca Chessa, suomennos Terhi Leskinen.