Netissä kiertää meemi, jossa väitetään Vincent Van Goghin sanoneen: ”I don’t know if I’m extremely sensitive or life is unbearable”. Onkohan hän oikeasti…

Kysytty

Netissä kiertää meemi, jossa väitetään Vincent Van Goghin sanoneen: ”I don’t know if I’m extremely sensitive or life is unbearable”. Onkohan hän oikeasti sanonut noin?

Vastaus

Vastattu

Hei

Tutkiessani asiaa netistä en löydä lähdette sille missä hän tuo olisi sanonut, kirja, haastattelu, kirje jne. Ainakaan hänen kirjeistään en vastaavaa sitaattia löytänyt. Mutta näyttää, että on yleisesti hyväksytty sen olevan häneltä. Asian todistaminen vaatisi henkilön elämänkertoihin tutustumista. Kyseessä voi olla myös elokuvarepliikki, joka olisi ollut hänestä kertovassa elokuvassa.

Eli en voi varmuudella kertoa onko kyseessä hänen sitaattinsa.