Nemo-nimen alkuperä ja tarkoitus? Milloin voisi viettää Nemon nimipäivää?

Kysytty

Nemo-nimen alkuperä ja tarkoitus? Milloin voisi viettää Nemon nimipäivää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nemo-nimeä ei löydy suomalaisista eikä englanninkielisistä nimikirjoista eikä kalentereista. Nimipäivän vietosta on siis vaikea sanoa mitään.
Väestörekisterikeskuksen sivuilta käy kuitenkin ilmi, että Suomessa on 88 miespuolista ja 2 naispuolista henkilöä. https://192.49.222.187/Nimipalvelu/
Nemo on latinaa ja tarkoittaa suomeksi ”ei kukaan”.
Ilmeisesti Jules Vernen luoma fiktiivinen hahmo, Kapteeni Nemo, on tehnyt Nemo-nimestä tunnetun.

11 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kapteeni Nemon lisäksi tuon nimen tunnettavuutta lisää varmasti myös Disney Pixarin elokuva 'Nemoa etsimässä'.