Näytettiinkö The Muppet Showta (1977-1981) Suomen Tv:ssä ? Eli tuliko se jonkin YLEN kanavalta vai joltain muualta

Kysytty

Näytettiinkö The Muppet Showta (1977-1981) Suomen Tv:ssä ?
Eli tuliko se jonkin YLEN kanavalta vai joltain muualta

Vastaus

Vastattu

Vuosina 1977–82 The Muppet Show'ta esitettiin MTV:n ohjelmistossa – välillä ykkös-, välillä kakkoskanavalla, alkuun nimellä Pidetään hauskaa – The Muppet Show. Lähetyspäivä ja -aikakin vaihtui useaan otteeseen. Jaksoja ei nähty tuotantokausittain, vaan varsin vapaamuotoisessa esitysjärjestyksessä, ja osa jaksoista jäi kokonaan esittämättä.

Vuonna 1977 nähtiin kakkoskanavalla kolme ensimmäisen tuotantokauden jaksoa perjantaisin kello 20: 24.11., 1.12. ja 8.12. (vieraina Charles Aznavour, Joel Grey ja Peter Ustinov).

Kevätkaudella 1978 "pienten katsojien toivomuksesta" Muppet-show nähtiin jo alkuillasta, ensin kahdesti torstaina 18.45 ykköskanavalla (26.1. ja 23.2.) ensimmäisen tuotantokauden jaksoin (Rita Moreno, Ethel Merman), sitten joka toinen tiistai 21.3.–30.5. kakkoskanavalla 19.10. Nähdyistä jaksoista kaksi oli ensimmäiseltä (Connie Stevens, Jim Nabors), loput neljä toiselta tuotantokaudelta (Rudolf Nurejev, Judy Collins, Elton John, Julie Andrews).

Kesällä 1978 (23.6.–4.8.) esitettiin neljä ensimmäisen tuotantokauden jaksoa ykköskanavalla perjantaisin 19.30 (Ben Vereen, Valerie Harper, Lena Horne, Vincent Price).

Syksyllä 1978 Katso-lehdessä julkaistun tiedon mukaan ohjelmaa esitettäisiin ykköskanavalla "joka toinen tiistai jouluun asti" kello 20.50. Kahden ensimmäisen tuotantokauden jakson (Harvey Korman, Phyllis Diller) jälkeen sarja pantiin kuitenkin tauolle "odottamaan parempaa ohjelma-aikaa alkuillasta".

Syksyn 1978 ohjelmistoon Muppet Show'ta ei enää saatu sijoitetuksi, joten ohjelma palasi televisioruutuihin vasta keväällä 1979, taas ykköskanavalle ja joka toiseen perjantai-iltaan kello 20.00. 19.1.–30.3. esitettiin neljä kolmannen ja kaksi toisen tuotantokauden jaksoa (Raquel Welch, Leo Sayer, Cheryl Ladd, Milton Berle, Loretta Lynn, Steve Martin).

Kesällä ja syksyllä 1979 (15.6.–30.11.) jatkettiin samaan aikaan ja esitystahtiin kolmellatoista jaksolla , kuusi toiselta, seitsemän kolmannelta tuotantokaudelta (Don Knotts, Nancy Walker, Liberace, Cleo Laine, Jean Stapleton, Bob Hope, Peter Sellers, Helen Reddy, Roy Clark, Petula Clark, Roy Rogers & Dale Evans, Elke Sommer, Danny Kaye).

Vuonna 1980 (1.2.–12.12.) ja keväällä 1981 (9.1.–29.5.) MTV esitti Muppet Show'ta edelleen ykköskanavalla perjantaisin iltakahdeksalta. Valtaosa vuonna 1980 nähdyistä jaksoista oli ohjelman neljänneltä tuotantokaudelta, mutta joukkoon mahtui myös muutama kolmelta ensimmäiseltä kaudelta peräisin oleva jakso. Kevään 1981 kymmenen jaksoa (9.1.–29.5.) jakautuivat tasan neljännen ja viidennen kauden kesken.

Syksyllä 1981 Muppet Show siirtyi kakkoskanavalle ja kahtakymmentä vaille seitsemäksi keskiviikkoiltoihin. 23.9.–16.12. nähtiin neljän viikon välein neljä viidennen tuotantokauden jaksoa. Keväällä 1982 lähetykset siirtyivät alkamaan puoli kahdeksalta. 20.1.–9.6. nähtiin kahden viikon välein yksitoista viidennen tuotantokauden jaksoa ja syksyllä iltakahdeksalta neljän viikon välein viisi jaksoa, kaksi viidenneltä tuotantokaudelta sekä yksi toiselta, kolmannelta ja neljänneltä kultakin.