Muutin hiljattain Ullanlinnaan ja ihastelen kovasti alueen vanhaa arkkitehtuuria. Osaisitteko vinkata kirjoja joista löytyisi tietoa esimerkiksi Pietarinkadun,…

Kysytty

Muutin hiljattain Ullanlinnaan ja ihastelen kovasti alueen vanhaa arkkitehtuuria. Osaisitteko vinkata kirjoja joista löytyisi tietoa esimerkiksi Pietarinkadun, Huvilakadun ja ympäröivän seudun rakennusten historiasta?

Vastaus

Vastattu

Tässä Museoviraston jutussa käsitellään myös Huvilakadun rakennusten historiaa. Mukana on myös kirjallisuusviitteitä.

Hakusanalla "Ullanlinna" löytyy monia alueesta kirjoitettuja teoksia. Voin suositella esimerkiksi seuraavia teoksia: