Muutamme heinäkuussa Espoosta Jyväskylään. Miten käy kirjastokortin? Pitääkö se palauttaa/lakkaako se automaattisesti olemasta voimassa vai mitä? Meillä ei ole…

Kysytty

Hei!

Muutamme heinäkuussa Espoosta Jyväskylään. Miten käy kirjastokortin? Pitääkö se palauttaa/lakkaako se automaattisesti olemasta voimassa vai mitä? Meillä ei ole aineistoa lainassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoossa käytössä oleva HelMet-kirjastokortin voi omistaa, vaikka asuisikin pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Jos siis haluat, voit pitää kortin. Mikäli korttia ei käytä useaan vuoteen, tiedot katoavat lopulta kirjaston asiakasrekisteristä.

Kirjastokortin voi halutessaan myös lopettaa, jos sitä ei enää käytä. Se onnistuu käymällä missä tahansa Espoon, Helsingin, Vantaan tai Kauniaisten kaupunginkirjaston palvelupisteessä ja esittämällä kirjastokortin ja kuvallisen henkilöllisyystodistuksen. Jos kortilla ei ole maksuja eikä lainoja, se voidaan poistaa saman tien.

3 ääntä

Kommentit

Osoitteen muutoksesta on kai käyttösääntöjen mukaan ilmoitettava kirjastoon.