Musiikkikirjasto? Mikähän oli se 1970- luvulla kuuntelemani lasten (uni)kasetti, jossa kerrottiin Niilon unipiilosta? Siinä laulettiin näin: mistä löytyy…

Kysytty

Musiikkikirjasto?
Mikähän oli se 1970- luvulla kuuntelemani lasten (uni)kasetti, jossa kerrottiin Niilon unipiilosta?
Siinä laulettiin näin: mistä löytyy unipiilo? Uni löytyy yksinään, kun peitto päälle heitetään. Niin niin niin Niilo niin...

Tarinassa oli jokin lentävä tyyny.

Olen yrittänyt etsiä kyseistä kasettia.
Nimim. Lapsuusmuistoja

Vastaus

Vastattu

Kasetti on nimeltään Samuli Satusen unipiilo, tekijä Kauko Muje. Hänen vaimonsa Vuokko Muje on wikipedian mukaan sanoittanut hänen laulujaan, ehkäpä siis tämänkin. Emme löydä kasetille kappalelistausta. Laulu on kasetin ensimmäinen.

Äänite on varsin vanha (1973) ja sitä ei näytä olevan saatavana lainaksi kirjastojen kautta.

Äänitteen tiedot Fonossa:

http://www.fono.fi/Dokumentti.aspx?kappale=unipiilo&ID=cc5d2c18-d48f-4c87-8d31-40673b6e832b