Mummoni käytti usein sanontaa "nukkui Vehnä-Pekan unia" tarkoittaen todella pitkiä unia, usein päiväunia. Tämä sanonta saattoi olla jostain sadusta…

Kysytty

Mummoni käytti usein sanontaa "nukkui Vehnä-Pekan unia" tarkoittaen todella pitkiä unia, usein päiväunia. Tämä sanonta saattoi olla jostain sadusta. Osaisitteko kertoa seikkaileeko vehnäpekka jossain sadussa tai löytyykö sanonnalle muuta taustaa?

Vastaus

Vastattu

Ikävä kyllä tätä sanontaa ei löytynyt kirjaston hakuteoksista. Myöskään Kysy kirjastonhoitajalta -vastaajaverkostomme ei tunnistanut tätä sanontaa.

Osaisiko joku palstan lukijoista auttaa?