Mummini jäämistöstä löytyi kaksi merkkiä, joissa vanhemmassa on taakse kaiverrettu hänen nimensä ja vuosiluvun 1928 ja 1932. Uudemmassa on nimi ja vuosiluku…

Kysytty

Mummini jäämistöstä löytyi kaksi merkkiä, joissa vanhemmassa on taakse kaiverrettu hänen nimensä ja vuosiluvun 1928 ja 1932. Uudemmassa on nimi ja vuosiluku 1941. Saako jostain selville, mihin merkit liittyvät?

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en onnistunut löytämään varmaa tietoa siitä, mikä rintamerkki on kyseessä. Yritin löytää lähettämässäsi kuvassa oleville merkeille vastaavuutta Googlen käänteisen kuvahaun avulla, mutta haku ei tuottanut täydellistä vastaavuutta kummallekaan merkille. Haussa tuli kuitenkin useita kuvatuloksia Lotta Svärd -järjestön rintamerkeistä, joissa oli samat kirjaimet "SL" kuin mummisi merkeissä. Näin ollen on mahdollista, että kyse on Lotta Svärd -järjestön myöntämistä merkeistä.

Kannattaa kysyä tunnistusapua esimerkiksi jostain antikvariaatista. Linkkilistauksen antikvariaateista löydät Makupalat.fi -sivustolta

Voit myös yrittää tiedustella tunnistusapua Antikvariaatti.netistä, sähköpostitse info(at)antikvariaatti.net. Lisäksi asiaa voi kysyä Systeemi.netistä, joka on keräilijöiden huutokauppasivusto.