Muistelen oppineeni lastentarhassa (pihalla, muilta lapsilta) .

Kysytty

Muistelen oppineeni lastentarhassa (pihalla, muilta lapsilta) talletuksen joka alkoi näin: Hei mambo Kekkosesta tehdään luuranko... Aika on ilmeisesti ollut 50-luvun loppupuoli.
Onko tämmöistä rallatusta ollut olemassa, vai tekeekö muisti omia tepposiaan?

Vastaus

Vastattu

Muistisi toimii hyvin, sillä monet muutkin muistavat rallatuksen.

"Seuraavana kesänä Olavi Virran komea laulu kajahteli levylautaselta kylän seurantalon avoimista ikkunoista leppeään iltaan: Hei mambo, hei mambo italiano hei mambo. Oksasen kahvilan edessä isot pojat lauloivat omaa sovitustaan: Hei mambo, tehdäänkö Kekkosesta luuranko...” Linkki Putkilahti net

"Hei mambo, tehdäänkö Kekkosesta luuranko. Näin lapset lauloivat hiekkalaatikolla jo 60 vuotta sitten, kun Kekkosta valittiin ekan kerran presidentiksi, muistaa nimimerkki Mäkkylän Iivari." Linkki YLE 17.2.2016