Muistelen lukeneeni ehkä 20-30 vuotta sitten kirjaa, jossa päähenkilö on miespuolinen nuori eläinlääkäri ja saa yllättäen tädiltään lemmikiksi ruskean…

Kysytty

Muistelen lukeneeni ehkä 20-30 vuotta sitten kirjaa, jossa päähenkilö on miespuolinen nuori eläinlääkäri ja saa yllättäen tädiltään lemmikiksi ruskean isovillakoiran pennun. Hän ei varsinaisesti ilahdu lahjasta, mutta lämpenee koiralle vähitellen. Tämä on vain sivujuoni kirjassa, mutta jostain syystä jäänyt mieleen. Ajattelin ensin, että kyseessä oli joku James Herriotin kirjoista, mutta tuo juonikuvio ei kyllä sovi ainakaan Jamesiin, enkä saa päähäni mikä tuon hahmon nimi oli tai mitä muuta kirjassa tapahtui. Mitäköhän kirjaa olen lukenut ja vieläkö se löytyisi kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Joyce Strangerin kirjasarja Nuori eläinlääkäri, jossa seurataan - Herriotin hengessä - nuoren eläinlääkäri Timothy Yorken elämää.

Sarjassa on viisi osaa, jotka ilmestyivät suomeksi Gummeruksen kustantamina: Täpärä pelastus 1982 (Vet on call), Kovaa työtä ja kommelluksia 1982 (Double trouble), Onnenpotku 1983 (Vet riding high), Timin tallissa tapahtuu 1983 (No more horses: vet in a muddle) ja Timin pelastuspartio 1984 (Dial V.E.T.).

3 ääntä

Kommentit

Kiitos paljon vastauksesta!